مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت اندیشی نشانه ی سلامت فکر

الهی فدایت شوم ،مثبت فکر کن وروشنائی ها راببین
  سال 1390  بر مثبت اندیشان مبارکباد

 

 

استادی در شروع کلاس درس ، لیوانی پر از آب را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید: 


به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان جواب دادند:۵۰گرم،۱۰۰گرم،۱۵۰ گرم


استاد گفت:من هم بدون وزن کردن ،نمیدانم دقیقا وزنش چقدر است .اما سوال من این است :اگر من


این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم،چه اتفاقی خواهد افتاد؟


شاگردان گفتند:هیچ اتفاقی نمی افتد.


استاد پرسید :خوب ،اگر یک ساعت همین طور نگه دارم چه تفاقی می افتد؟


یکی از شاگردان گفت:دستتان کم کم درد می گیردحق با توست ،حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم

چه؟ شاگرد دیگری گفت:دست تان بی حس می شود .عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج


می شویدو مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه ی شاگردان خندیدند.


استادگفت :خیلی خوب است،ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟


شاگردان جواب دادند:نه ،پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟در عوض من باید چه کنم؟


شاگردان گیج شدند .یکی از آن ها گفت :لیوان را روی زمین بگذارید.


استاد گفت :دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است.اگر آن ها را چند دقیقه در ذهن تان نگه


دارید،اشکالی ندارد .اگر مدت طولانی تر ی به آن ها فکر کنید ،به درد خواهند آمد.اگر بیشتر از آن نگه


شان دارید،فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.


استاد گفت :دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است.اگر آن ها را چند دقیقه در ذهن تان نگه


دارید،اشکالی ندارد .اگر مدت طولانی تر ی به آن ها فکر کنید ،به درد خواهند آمد.اگر بیشتر از آن نگه


شان دارید،فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.


فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است.اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب،آن ها


را  زمین بگذارید.به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند،هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و


قادر خواهید بود از عهده ی هر مشکل و چالشی که برایتان پیش می آید،برآیید


(منبع اینترنت)




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد