مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

10 راهکار برای تغییر روحیه در اتاق نشیمن




1ـ دیواری را انتخاب کرده و پر از تابلو کنید. این نوع چیدمان انعکاس دهنده روحیات و شخصیت شما است. لازم نیست از تابلوهای نقاشی بزرگ و گرانقیمت استفاده کنید. عکس‌های کوچک و بزرگ خانوادگی، تابلوهایی از مناظر طبیعی، و یا حتی کارت پستال‌های مورد علاقه تان نمونه‌هایی خوب برای پر کردن دیوار و جلب نگاه‌هاست.



2ـ یک قالیچه یا گلیم محلی رنگارنگ، جلوه‌ای خاص و زیبا به اتاق می‌بخشد. اگر گلیم‌تان نازک و شبیه جاجیم است، روی مبل هم می‌توانید از آن استفاده کنید. حتی اگر بزرگ است و تمام قسمت نشیمن و پشت مبل را هم می‌پوشاند، شک نکنید. با این روش و بدون صرف هزینه مبلی جدید و شاد در اتاقتان دارید.

3ـ کوسن‌های جدید و زیبا روی مبلمان هم ایده خوبی برای تغییر است. اگر اهل هنرخیاطی و گلدوزی و دست?دوزی هستید، استفاده از هنر خودتان بر روی مبلمان وحتی تختخواب بهترین راه است. کم هزینه و منحصر به فرد.

4ـ برای تغییر حتما لازم نیست چیزی اضافه کنید، می‌توانید با همان وسایل موجود هم تنوع ایجاد کنید. کافیست مبلمان را به صورت دیگری بچینید. زوایای جدید و محل‌های نو برای قرار دادن وسایل قدیمی تان مطمئنا نمایی گیرا برایتان به وجود می‌آورد. حتی خودتان هم از اینکه همان اتاق و همان وسایل باعث این تغییر هستند، تعجب خواهید کرد.

5ـ اگر اهل جمع کردن خرده ریزهایی مثل مجسمه‌هایی کوچک چینی، گلدان‌های شیشه‌ای و سفالی، عروسک و یا عتیقه جات هستید. کنار هم گذاشتن آنها در یک طبقه از کتابخانه یا بوفه تان و یا حتی روی میزی کنار اتاق، جلوه آنها را بیشتر خواهد کرد. مطمئنا از نگاه کردن به آنها لذت خواهید برد.

6ـ سعی کنید لوازم اضافی مثل کاغذها، مجلات، روزنامه‌ها و حتی اسباب بازیهای کودکانتان را از جلوی چشم دور کنید. اضافه‌ها را دور بریزید و بقیه را در کمد یا کشوها جاسازی کنید، و اگر دوست دارید در محیط نشیمن?تان از آنها استفاده کنید و به قولی آنها را دم دست می‌خواهید؛ می‌توانید از سبدی حصیری در گوشه‌ای برای سازمان دادن و جمع کردن آنها استفاده کنید.

7ـ قرار دادن نورهای غیر متمرکز مثل شمع‌ها و آباژورها ایده‌های خوبی برای نورپردازی مدرن و شاعرانه است. همیشه که لازم نیست لوستری پر از لامپ روشن باشد و همه جا را چراغانی کنید. با نورهای کم محیط هم به راحتی همه چیز قابل دیدن و همه کار قابل انجام است. کم مصرف کردن عادت خوبی برای اضافه کردن به روش زندگیتان است. فقط مواقعی که می‌خواهید مطالعه کنید نزدیک به آباژور بنشینید تا چشمانتان ضعیف نشود.

8ـ رنگ کردن یکی از دیوارهاکه نمایی بد و کثیف دارد،هم ایده خوبی برای تغییر است. اگر یکی از دیوارهای اتاقتان که جلوی چشم است و نمایی بد و ترک خورده دارد و اعصابتان را بهم میریزد، شاید رنگ کردن همه دیوارهای خانه قدمی بزرگ و پر خرج باشد. می‌توانید از هنر و تکنیک پتینه استفاده کنید وتنها همان دیوار را جلوه‌ای نو دهید.

9ـ کاغذ یک راه ایجاد تنوع است که معمولا به علت صرف هزینه کمتر به آن توجه می‌شود. اما مطمئن باشید اگر یک بار دل به دریا زده و این کار را انجام دهید، در سالیان بعد پشیمان نخواهید شد. با کاغذ دیواری پوشاندن یک دیوار اتاق نترسید، ایده‌ای جدید و جالب خواهد بود. در انتخاب رنگ و بافت و هماهنگی آن با چیدمان اتاق تان دقت کنید.

10ـ گل‌ها و گیاهان در محیط اطرافتان، حال و هوای تازه و شادابی را به خانه تان می‌آورد. حتی اگر اهل رسیدگی و‌تر و خشک کردن گیاهان سبز و زنده نیستید، گل‌ها و گیاهان مصنوعی هم گزینه‌های خوبی هستند.

در ضمن از انتخاب بامبو هم پشیمان نمی‌شوید، چون هم به نور کمی احتیاج دارد و هم اینکه خوراکش آب خالی است و رسیدگی چندانی لازم ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد