مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

مثبت نگری=سلامتی

مثبت نگری یعنی داشتن آرامش،جمع گرا بودن،دوست داشته شدن،موفق بودن

گذاشتن لپ‌تاپ روی پا باعث سرطان پوست می‌شود


گذاشتن لپ‌تاپ روی پا 
باعث سرطان پوست می‌شود
همشهری آنلاین- ندا شریف:
.طبق تحقیقات انجام شده در سان‌فرانسیسکو، قرار دادن داغ‌ترین قسمت لپ‌تاپ روی پا منجر به سرطان سلول سنگفرشی پوست می‌شود


طبق تحقیقات انجام شده در سان‌فرانسیسکو، قرار دادن داغ‌ترین قسمت لپ‌تاپ روی پا منجر به سرطان سلول سنگفرشی پوست می‌شود.

موضوع از آن جا شروع شد که پسر بچه 12 ساله به دلیل استفاده از بازی‌های جدید با لپ‌تاپ متوجه تغییر رنگ یا نوعی بی‌رنگی در قسمت ران خود شد.

پاهای سرخ شده حاصل قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد لپ‌تاپ به مدت 6 ساعت در روز است.

متخصصان پوست با بررسی این مسئله و استفاده از میکروسکوپ متوجه شدند قسمت آسیب‌دیده شبیه به پوستی است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید شدیدا آسیب دیده باشد.

با آن که بسیاری از شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ نسبت به قرار گرفتن این نوع کامپیوتر بر روی پوست هشدار داده‌اند، بسیاری از کاربران از کنار این مسئله به راحتی می‌گذرند و آن را نادیده می‌گیرند.

در واقع این مشکل به علت پدهای گرمایی است. قرار گرفتن در معرض این پدها به مدت طولانی باعث سوختگی می‌شود.

افرادی که اطراف منابع گرمایی خاصی کار می‌کنند، مانند نانوایان، شیشه‌گران و ... هم با مشکل مواجهند. کلا پوست هر فردی که در معرض منبع گرمایی قرار بگیرد دچار آسیب می‌شود. اگر مشکل تنها یک سوختگی خفیف بود نگرانی زیادی وجود نداشت اما مشکل بروز سرطان است.

قرار گرفتن طولانی در برابر لپ‌تاپ شبیه به بودن در معرض آفتاب است که هر دو موجب سرطان پوست می‌شود. سرطان سلول سنگفرشی پوست!
لپ‌تاپ و سرطان 
پوست
این سرطان ناشی از رشد بدخیم‌ سلول در سطح‌ خارجی پوست و علت آن قرار گرفتن در برابر‌ آفتاب‌ شدید است که بیش‌تر بر روی صورت‌، گوش‌ها، دست‌ها یا بازوها دیده می‌شود. علامت آن یک‌ برآمدگی‌ یا گرهک‌ کوچک‌، قرمزرنگ‌ و پوسته‌دار بر روی‌ پوست‌ است که‌ دلمه ‌بسته‌ و در نهایت زخم‌ می‌شود.

متاسفانه کودکان و نوجوانانی که 10-8 ساعت از بهترین ساعات خود را با لپ‌تاپ می‌گذرانند و به گذشت زمان بی‌توجهند، بیش‌تر در معرض خطرند.

فردی که 5 ساعت در روز آنلاین بوده و طی یک سال 1825 ساعت سرگرم اینترنت است، فرقی با کسی که 76 روز 24 ساعته و بی‌وقفه در برابر نور خورشید قرار دارد، نخواهد داشت.

در حالی که تکنولوژی کل جهان را در برگرفته است، سال‌ها طول می کشد تا پیامد درازمدت آن شناخته ‌شود.

و شاید شادی ما از تمدن بعد از سال 2000 با مشکلات بهداشتی زیادی که حتی مورد بررسی هم قرار نگرفته‌اند، چندان ماندگار نباشد.

http://www.examiner.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد